geschiedenis

Een rijke historie

In 1959 gaat André Geeraerts op 20-jarige leeftijd aan de slag als mechanieker in de Ford-garage gevestigd op het kruispunt van Eizeringen.

November 1971... Twee mannen blijven niet bij de pakken zitten na het faillissement van hun werkgever. Albert De Groodt (toenmalige verkoper) en André Geeraerts (toenmalige meestergast) beslissen om samen met Robert De Groodt (broer van) de pvba De Groodt & Geeraerts op te richten. Januari 1972 wordt er officieel gestart. Hiermee werd de basis gelegd voor wat een langdurige samenwerking zou blijken.

Zero e-shop
Zero e-shop

Een vertrouwd beeld op het kruispunt in Eizeringen

In deze beginjaren kon, mede door het succes van de Capri, reeds vrij snel overgegaan worden tot de bouw van een nieuwe showroom in 1976. Deze uitbreiding was noodzakelijk om alle modellen tentoon te stellen.

In 1992 beslisten Albert en Robert De Groodt zich uit de zaken terug te trekken en gaven zo aan André Geeraerts de mogelijkheid de garage verder te zetten met zijn zonen. Marc nam de verkoop en het personeelsbeleid voor zich terwijl Paul zich ontfermde over het IT-gebeuren en de administratie.

In 1995 kwam ook de jongste zoon Geert de gelederen vervoegen, die inmiddels de leiding over de werkplaats heeft. Zo hebben de drie broers elk hun eigen departement.

Persoonlijk contact met de klant

De klanten konden blijven rekenen op de vertrouwde service, aangezien het volledige personeel werd overgenomen in de nieuwe NV. In het jaar 2000 werd dan de huidige naam "Garage Geeraerts NV" officieel gemaakt. De garage is na meer dan 45 jaar uitgegroeid tot een bedrijf met 28 personeelsleden en ongeveer 6.000 klanten.

Een laatste grote verandering kwam er in 2006. De toonzaal uit 1976 maakte plaats voor een complex van 3 toonzalen met een totale oppervlakte van 1.200 m², waaronder een bedrijfsvoertuigencenter.

Zero e-shop
Zero e-shop

In 2019 komt er een nieuwe uitbreiding met de start van de Zero-e-shop. Zoals de naam doet vermoeden wordt het aanbod uitgebreid met emissieloze mobiliteit, voornamelijk e-scooters.

Maar na al die jaren ligt de nadruk nog steeds op de klantentevredenheid, met verschillende Europese prijzen in de trofeeënkast. Want nog steeds maakt de service het verschil!